Takaisin etusivulle >

Pääkaupunkiseudun lähiliikennettä supistetaan tiistaina 22.2.2022

ma helmik. 21 14:11:00 2022

Lumisateet jatkuvat ja maanantai-iltapäivästä alkaen tiistaiaamuun on ennusteiden mukaan luvattu runsasta lumisadetta Etelä-Suomeen. Satanut lumi ja pakkanen voivat vaikeuttaa edelleen tilannetta, ja aiheuttaa haasteita vaihteille, asemalaiturien lumenpoistolle sekä junakalustolle.

Rautatietoimijat kokouksessa päättivät siitä, miten voidaan varmistaa turvallinen ja mahdollisimman sujuva liikennöinti saapuvan lumisateen aikana. Fintraffic, Väylävirasto, HSL ja VR ovat yhdessä päättäneet ottaa käyttöön perjantaina 22.2.2022 harvennetut vuorovälit pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. A-junat ajetaan harvennetulla 20 minuutin vuoroväleillä klo 6-9 ja K-junat ajetaan harvennetulla 20 minuutin vuoroväleillä klo 6-19. Kaikki muut lähiliikenteen junat ajavat normaaleilla vuoroväleillä. Kauko- ja tavaraliikenteessä ei liikennettä ennakolta vähennetä. Liikennettä supistamalla saadaan työrakoja mm. rautateiden kunnossapidolle.

Lisätietoja:

• HSL tiedottaa lähiliikenteen muutoksista osoitteessa www.hsl.fi
  • VR tiedottaa asiakkailleen verkkosivuillaan (www.vr.fi) ja sosiaalisessa mediassa mahdollisista muutoksista liikenteessä

Jaa tuttavalle: